zondag 20 maart 2016

Sterren kussen van ByClaire

Haakgeluk en zwangerschap


Sinds 4 weken ben ik weer aan het werk en heb veeeeeel minder tijd om te haken en andere leuke dingen te doen. Maar het is ook weer fijn om aan het werk te zijn. Voor mijn collega die ik vervang tijdens haar zwangerschap verlof heb ik dit leuke sterrenkussen van ByClaire gehaakt.


Met mijn verjaardag heb ik het boekje van ByClaire 'Haakgeluk' gekregen. Daar uit wilde ik de sterren gaan haken. Ik ben een proeflapje begonnen en raakte verslingerd aan het sterren haken.
Na dat proeflapje heb ik wat leuke kleuren uitgezocht en ben aan de slag gegaan om een kussen voor in mijn woonkamer te maken.
Tot ik me opeens bedacht dat ik een cadeautje "moest" maken. 


Mijn collega is verliefd op de kleine prins oftewel Le petit prince. Ik weet dat ze een soort klepbankje op de baby kamer heeft staan met een afbeelding van de prins. Hier staan ook sterren op.
Het idee voor een cadeau was geboren. Het andere sterrenkussen heb ik bij wat andere wipjes gelegd en ben de kleuren uit gaan zoeken.



De sterren haken is geen probleem en erg leuk om te doen. Haakt heerlijk weg en je kan eindeloos combineren. 


Tussen het haken van sterren door heb ik het kussen gemaakt. Ook dat was geen probleem en is goed gelukt.


Maar toen..... het sterrenkleedje vastzetten op het kussen....pfffff
Als je het sterrenkleedje klaar hebt, het kussen is klaar dan denk je; BIJNA KLAAR....  Maar dat bijna duurt ff iets langer dan je zou willen. Uiteindelijk is dat misschien nog wel meer werk dan het haken zelf.

Waar het uiteindelijk om draait is het eindresultaat en daar ben ik echt heel erg blij mee. Nu maar hopen dat mijn collega dat ook is als ze straks bevallen is ;-)


Geen opmerkingen:

Gratis patroon uilenkussen

Kleuren                    Zonnig geel, Mimosa geel, Sneeuw wit, Nacht zwart Haaknaald                5 Hoeveelheid katoen van elke b...