vrijdag 17 juni 2016

Stof en Wol

Combinatie stof en wol

De dochter van vrienden van ons vroeg me laatst of ik een tas voor haar wilde haken. Tuurlijk wil ik dat doen was mijn reactie. Maar wat ga je dan haken???


Ik had nog heel veel kleuren roze liggen van dezelfde soort wol. Hier had ik al eerder een luierhoesjes van gemaakt en wist dat het lekker zou haken. 



Ik heb meerdere kleuren bij elkaar gezocht, ben op de bank gekropen en lekker aan het haken gegaan.



Geen patroon, gewoon steken uit proberen en kijken wat leuk staat en wat niet.


Welke kleurencombinatie's mooi zijn en welke niet.



Het spul haakt heerlijk maar ik heb mijn twijfels of het lang mooi blijft of niet.
Maar fijn; het haakt fijn, de steken zijn leuk én de kleuren combinatie's zijn leuk.




Toen de lap klaar was begon de uitdaging om er een tas van te maken.
Omdat ik alleen maar roze heb gebruikt wilde ik er een stoer stofjes bij gebruiken.

Ik had een oude spijkerbroek van mezelf die kapot was. Deze heb ik gebruikt om de tas te maken en hierop heb ik de lap genaaid met de naaimachine. Vond ik best spannend ;-)


De zakken van spijkerbroeken zijn altijd leuk en handig om te gebruiken in een tas.


Ik vind het eindresultaat erg goed gelukt. Ik hoop dat die kleine meid er ook zo over denkt ;-)


En nu ben ik project loos en ga maar eens inspiratie opdoen op het net.
Fijne dag vandaag.
Liefs van Yvonne




Geen opmerkingen:

Gratis patroon uilenkussen

Kleuren                    Zonnig geel, Mimosa geel, Sneeuw wit, Nacht zwart Haaknaald                5 Hoeveelheid katoen van elke b...